Klik på et hvilket som helst billede for at se det i fuld størrelse.
| Nr. | Handling | Forklaring |
|---|---|---|
| 001 | Opret Nyt 2D Projekt (Start) | Start **Unity Hub** og vælg **New Project**. ![]() |
| 002 | Vælg 2D Template | Vælg en **2D Template** for at skabe projektet. ![]() |
| 003 | Tomt Projekt | Viser det nyoprettede, tomme Unity projekt. ![]() |
| 004 | Download og Importer Custom Package (Menu) | Download UnityPakken Her: spaceinvaders_newInputer.unitypackage Og så Gå til **Assets** > **Import Package** > **Custom Package...** ![]() |
| 005 | Vælg Package Fil | Åbner filvælgeren, hvor `.unitypackage`-filen skal vælges. ![]() |
| 006 | Bekræft Import | Klik **Import** i det pop-up vindue, der viser alle de medfølgende assets. ![]() |
| 007 | Assets Importeret | Bekræfter, at alle assets (Scripts, Prefabs m.m.) nu er synlige i Project-vinduet. ![]() |
| 008 | Placer Spaceship i Scenen | Træk **`spaceship`**-prefab'en fra Project-vinduet over i **Hierarchy**-vinduet. ![]() |
| 009 | Forbered til Rigidbody | Klik **Add Component** i Inspector. ![]() |
| 010 | Tilføj Rigidbody 2D | Tilføj komponenten **Rigidbody 2D**. ![]() |
| 011 | Rigidbody Tilføjet | Viser Rigidbody 2D komponenten tilføjet i Inspector. ![]() |
| 012 | Indstil Kinematic | Sæt **Body Type** fra *Dynamic* til **Kinematic** for at styre bevægelse via script. ![]() |
| 013 | Forbered Player Input | Klik **Add Component** og søg efter Input. ![]() |
| 014 | Tilføj Player Input | Tilføj komponenten **Player Input**. ![]() |
| 015 | Tildel Actions Asset (1) | Player Input er tilføjet. Skal tildeles actions asset. ![]() |
| 016 | Tildel Actions Asset (2) | Træk **`PlayerControls`**-asset'et ind i **Actions**-feltet. ![]() |
| 017 | Identificer Bevægelsesscript | Viser `moveSpaceshipScript` i Scripts-mappen. ![]() |
| 018 | Tilføj Bevægelsesscript (1) | Træk **`moveSpaceshipScript`** over på `spaceship`-objektet i Hierarchy. ![]() |
| 019 | Script Tilføjet | Viser `moveSpaceshipScript` i Inspector-vinduet. ![]() |
| 020 | Skift Input Behavior (1) | Player Input's **Behavior** skal ændres. ![]() |
| 021 | Skift Input Behavior (2) | Sæt **Behavior** til **Invoke Unity Events**. ![]() |
| 022 | Kable `Move` Action (1) | Udvid Events > Move og tryk '+'. HVIS Player EVENTET IKKE ER SYNLIGT!: ![]() |
| 023 | Kable `Move` Action (2) | Tilføj `spaceship`-objektet til det nye slot. ![]() |
| 024 | Kable `Move` Action (3) | Vælg funktionen. ![]() |
| 025 | Kable `Move` Action (4) | Gå til `moveSpaceshipScript`. ![]() |
| 026 | Kable `Move` Action (5) | Vælg **`OnMove`** funktionen. ![]() |
| 027 | Kable `Move` Action (6) | Bekræfter, at `OnMove` er kablet. ![]() |
| 028 | Test Bevægelse (Play) | Klik på **Play**-knappen for at teste. ![]() |
| 029 | Bevægelse i gang | Viser spillet, der kører (rumskibet bevæger sig). ![]() |
| 030 | Stop Test (Stop) | Klik på **Stop**-knappen for at vende tilbage til editoren. ![]() |
| 031 | Juster Hastighed | Sæt `Movement Speed` i `moveSpaceshipScript` til en passende værdi (f.eks. **0.02**). ![]() |